Asiakkuusneuvojan määräaikainen virka Business Oulu -liikelaitoksessa.
Business Oulu -liikelaitoksen Työllisyyspalvelut hakee ASIAKKUUSNEUVOJAA määräaikaiseen virkaan 31.12.2026 saakka.
BusinessOulu on Oulun kaupungin liikelaitos, jonka tehtävä on edistää kaupungin elinvoimaa luomalla menestymisen mahdollisuuksia alueelle, sen asukkaille ja yrityksille. Rakennamme vahvaa pohjoista kasvukeskusta, joka houkuttelee nuorekkaana yritys-, asuin- ja opiskelupaikkakuntana. Luomme uusia työpaikkoja kestävästi yritysten kasvun kautta.
Palvelemme alkavia, kasvavia ja kansainvälistyviä yrityksiä niiden toiminnan ja toimintaympäristön kehittämisessä sekä verkostoitumisessa ja osaavan työvoiman rekrytoimisessa. Autamme työnhakijoita työllistymään ja kehittämään osaamistaan. Luomme suoria yhteyksiä yritysmaailmaan, jotta saamme työnhakijat ja avoimet työpaikat kohtaamaan.
BusinessOulussa toimii eri organisaatioiden edustajina noin 400 työntekijää. Nämä useiden alojen osaajat muodostavat toimivan työyhteisön. Osana tätä joukkoa pääset hyödyntämään omia vahvuuksiasi ja kehittymään asiantuntijana.
Asiakkuusneuvoja toimii Business Oulu -liikelaitoksen työllisyyspalveluissa. Työllisyyspalveluiden tavoitteena on edistää työllisyyttä: työnvälityksellä, tukemalla työnhakijoiden osaamisen kehittymistä työmarkkinoiden tarpeisiin perustuen, tunnistamalla, edistämällä ja todentamalla työnhakijoiden työkykyä sekä vaikuttavalla palveluohjauksella.
Työllisyyspalveluissa palvellaan sekä työnhakija- että työnantaja-asiakkaita, ja tehdään yhteistyötä muiden Oulun seudun työllisyystoimijoiden kanssa. Oulun kaupunki vastaa vastuukuntana Oulun seudun työllisyysalueen toiminnasta. Sopimuskuntien kanssa on tehty työnjako, jonka mukaan tehtävät on jaettu sopimuskuntien ja vastuukunnan välillä. Merkittävä osa työllisyyspalveluiden tehtävistä on lakisääteisiä. Näiden työnhakija- ja työnantajapalveluiden lisäksi kehitetään uusia vaikuttavia keinoja työllisyyden edistämiseksi yhdessä kumppaniverkoston kanssa.
Asiakkuusneuvojan pääasiallisena tehtävänä on työnhakija-asiakkaiden henkilökohtainen neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi. Asiakkuusneuvoja arvioi asiakkaalle soveltuvat palveluvaihtoehdot ja tekee arviota palvelutarpeesta asiakastietojen ja asiakaspalvelutilanteen pohjalta. Työssä painottuu henkilöasiakkaiden ajanvaraukseton palvelu kasvokkain, puhelimitse sekä muilla etäyhteyksillä. Palvelua tarjotaan suomeksi ja englanniksi. Tehtävässä tulee hallita laajasti työttömyysturvalaki, Laki työvoimapalveluiden järjestämisestä, kotoutumislaki ja maahanmuuttaja-asiakkaiden työnhakuprosessin käynnistäminen, BusinessOulun palvelut sekä verkostojen tarjoamat palvelut. Asiakkuusneuvojan työhön sisältyy työmarkkinoita, työllistymistä ja yrittäjyyttä koskevien tieto- ja neuvontapalveluiden toteuttaminen.
Asiakkuusneuvoja palvelee työssään myös työnantaja-asiakkaita, tarjoten heille neuvontaa ja ohjausta yritysten kehittämispalveluihin, rekrytointiin ja yrityksen perustamiseen liittyen. Hän tunnistaa työnantajien palvelutarpeita ja ohjaa asiakkaan oikean palvelun äärelle. Asiakkuusneuvoja markkinoi aktiivisesti työnhakijoita työnantajille ja tarjoaa työnantajille neuvontaa sekä tukea työttömien työllistämisen tueksi olemassa olevista palveluista ja tuista.
Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto tai opistotutkinto sekä muu työkokemuksen kautta hankittu ammattitaito ja osaaminen.
Työ edellyttää itsenäistä työskentelyotetta ja osaamista ratkaista ongelmia tilanteissa, joissa ei aina ole valmista toimintamallia. Tehtävässä edellytetään valmiutta palvella asiakkaita kasvokkain, sujuvaa englannin- ja suomen kielen taitoa, erinomaista tietoteknistä osaamista, hyviä tiedonhakutaitoja, hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä asiakaspalvelukokemusta.
Eduksi luetaan asiakkaan ohjaus- ja motivointitaidot sekä palveluohjaustaidot, vuorovaikutus-, yhteistyö- ja neuvottelutaidot suomeksi ja englanniksi. Eduksi luetaan kyky tunnistaa työnhakija-asiakkaiden palvelutarpeita sekä työmarkkinoiden ja koulutusmahdollisuuksien tuntemus. Eduksi luetaan myös työllistymistä edistävien palveluiden tuntemus sekä sosiaali- ja kuntoutuspalveluiden yleistuntemus.
Tarjoamme sinulle tehtävään kannustavan tiimin tuen sekä Oulun kaupungin kattavat työsuhde-edut. Työhyvinvointia tuetaan muun muassa liikunta- ja kulttuuriedulla. Lisäksi tarjolla on erilaisia kaupungin henkilöstölle kohdennettuja alennuksia sekä tukea työmatkoihin.
Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ennen tehtävän vastaanottamista. Oulun kaupunki käyttää viroissa kuuden (6) kuukauden koeaikaa.
Tehtävää haetaan ensisijaisesti sähköisellä hakulomakkeella. Mikäli hakemusta ei ole mahdollista jättää sähköisesti, toimita hakemus osoitteeseen Oulun kaupungin kirjaamo, PL 71, 90015 Oulun kaupunki, käyntiosoite Kansankatu 55A. Hakemuksessa on mainittava tehtäväkohtainen diaarinumero OUKA/8930/2025. Hakemukset on toimitettava 24.7.2025 klo 15.00 mennessä.
Asiakkuusneuvojan määräaikainen virka Business Oulu -liikelaitoksessa.
Business Oulu -liikelaitoksen Työllisyyspalvelut hakee ASIAKKUUSNEUVOJAA määräaikaiseen virkaan 31.12.2026 saakka.
BusinessOulu on Oulun kaupungin liikelaitos, jonka tehtävä on edistää kaupungin elinvoimaa luomalla menestymisen mahdollisuuksia alueelle, sen asukkaille ja yrityksille.
Palvelemme alkavia, kasvavia ja kansainvälistyviä yrityksiä niiden toiminnan ja toimintaympäristön kehittämisessä sekä verkostoitumisessa ja osaavan työvoiman rekrytoimisessa. Autamme työnhakijoita työllistymään ja kehittämään osaamistaan. Luomme suoria yhteyksiä yritysmaailmaan, jotta saamme työnhakijat ja avoimet työpaikat kohtaamaan.
BusinessOulussa toimii eri organisaatioiden edustajina noin 400 työntekijää. Nämä useiden alojen osaajat muodostavat toimivan työyhteisön. Osana tätä joukkoa pääset hyödyntämään omia vahvuuksiasi ja kehittymään asiantuntijana.
Asiakkuusneuvoja toimii Business Oulu -liikelaitoksen työllisyyspalveluissa. Työllisyyspalveluiden tavoitteena on edistää työllisyyttä: työnvälityksellä, tukemalla työnhakijoiden osaamisen kehittymistä työmarkkinoiden tarpeisiin perustuen, tunnistamalla, edistämällä ja todentamalla työnhakijoiden työkykyä sekä vaikuttavalla palveluohjauksella.
Työllisyyspalveluissa palvellaan sekä työnhakija- että työnantaja-asiakkaita, ja tehdään yhteistyötä muiden Oulun seudun työllisyystoimijoiden kanssa. Oulun kaupunki vastaa vastuukuntana Oulun seudun työllisyysalueen toiminnasta. Sopimuskuntien kanssa on tehty työnjako, jonka mukaan tehtävät on jaettu sopimuskuntien ja vastuukunnan välillä. Merkittävä osa työllisyyspalveluiden tehtävistä on lakisääteisiä. Näiden työnhakija- ja työnantajapalveluiden lisäksi kehitetään uusia vaikuttavia keinoja työllisyyden edistämiseksi yhdessä kumppaniverkoston kanssa.
Asiakkuusneuvojan pääasiallisena tehtävänä on työnhakija-asiakkaiden henkilökohtainen neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi. Asiakkuusneuvoja arvioi asiakkaalle soveltuvat palveluvaihtoehdot ja tekee arviota palvelutarpeesta asiakastietojen ja asiakaspalvelutilanteen pohjalta. Työssä painottuu henkilöasiakkaiden ajanvaraukseton palvelu kasvokkain, puhelimitse sekä muilla etäyhteyksillä. Palvelua tarjotaan suomeksi ja englanniksi. Tehtävässä tulee hallita laajasti työttömyysturvalaki, Laki työvoimapalveluiden järjestämisestä, kotoutumislaki ja maahanmuuttaja-asiakkaiden työnhakuprosessin käynnistäminen, BusinessOulun palvelut sekä verkostojen tarjoamat palvelut. Asiakkuusneuvojan työhön sisältyy työmarkkinoita, työllistymistä ja yrittäjyyttä koskevien tieto- ja neuvontapalveluiden toteuttaminen.
Asiakkuusneuvoja palvelee työssään myös työnantaja-asiakkaita, tarjoten heille neuvontaa ja ohjausta yritysten kehittämispalveluihin, rekrytointiin ja yrityksen perustamiseen liittyen. Hän tunnistaa työnantajien palvelutarpeita ja ohjaa asiakkaan oikean palvelun äärelle. Asiakkuusneuvoja markkinoi aktiivisesti työnhakijoita työnantajille ja tarjoaa työnantajille neuvontaa sekä tukea työttömien työllistämisen tueksi olemassa olevista palveluista ja tuista.
Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto tai opistotutkinto sekä muu työkokemuksen kautta hankittu ammattitaito ja osaaminen.
Työ edellyttää itsenäistä työskentelyotetta ja osaamista ratkaista ongelmia tilanteissa, joissa ei aina ole valmista toimintamallia. Tehtävässä edellytetään valmiutta palvella asiakkaita kasvokkain, sujuvaa englannin- ja suomen kielen taitoa, erinomaista tietoteknistä osaamista, hyviä tiedonhakutaitoja, hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä asiakaspalvelukokemusta.
Eduksi luetaan asiakkaan ohjaus- ja motivointitaidot sekä palveluohjaustaidot, vuorovaikutus-, yhteistyö- ja neuvottelutaidot suomeksi ja englanniksi. Eduksi luetaan kyky tunnistaa työnhakija-asiakkaiden palvelutarpeita sekä työmarkkinoiden ja koulutusmahdollisuuksien tuntemus. Eduksi luetaan myös työllistymistä edistävien palveluiden tuntemus sekä sosiaali- ja kuntoutuspalveluiden yleistuntemus.
Tarjoamme sinulle tehtävään kannustavan tiimin tuen sekä Oulun kaupungin kattavat työsuhde-edut. Työhyvinvointia tuetaan muun muassa liikunta- ja kulttuuriedulla. Lisäksi tarjolla on erilaisia kaupungin henkilöstölle kohdennettuja alennuksia sekä tukea työmatkoihin.
Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ennen tehtävän vastaanottamista. Oulun kaupunki käyttää viroissa kuuden (6) kuukauden koeaikaa.
Tehtävää haetaan ensisijaisesti sähköisellä hakulomakkeella. Mikäli hakemusta ei ole mahdollista jättää sähköisesti, toimita hakemus osoitteeseen Oulun kaupungin kirjaamo, PL 71, 90015 Oulun kaupunki, käyntiosoite Kansankatu 55A. Hakemuksessa on mainittava tehtäväkohtainen diaarinumero OUKA/8930/2025. Hakemukset on toimitettava 24.7.2025 klo 15.00 mennessä.
Lisätietoja tehtävästä antaa tiistaina 22.7. ja keskiviikkona 23.7. klo 12-14 esihenkilö Anna Järvenpää, p. 040 706 3799.
Oulu. Vesistöjen hellässä halauksessa syntynyt, jalat tukevasti pohjoisessa mullassa seisova juureva, luonnon ehdoilla kehittyvä kaupunki. Pohjoisuutemme on rennonletkeää vieraanvaraisuutta, rohkeita tekoja ja sinnikkyyttä – menestyksen edellytyksiä. Supervoimamme ovat erilaiset ihmiset ja kaupunginosat sekä Oulun seudun rikas luonto. Meillä on tilaa, aikaa ja mahdollisuuksia kohtaamisille, jotka voivat myllertää koko elämäsi.
Oulun kaupunki on noin 7000 henkilön työpaikka – asteen verran parempi, tietenkin.
Location
Uusikatu 52
90100 Oulu
Oulun kaupunki
Oulun kaupunki
Oulun kaupunki
Oulun kaupunki
Oulun kaupunki
Oulun kaupunki
Egentliga Finlands välfärdsområde
Monetra Oy
Kuntarekry erbjuder åt sökanden tusentals lediga jobb runtom i landet.
Åt arbetssökande erbjuder vi lätta elektroniska redskap för jobb- och vikariatsökning samt information om hur det är att arbeta på kommunsektorn och välfärdsområdena.
Åt arbetsgivarna – kommunerna, städerna, samkommunerna, kommunägda företag och välfärdsområdena – erbjuder Kuntarekry programvaru- och experttjänster som är ägnade åt såväl extern som intern rekrytering samt åt vikariehanteringen.
Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda tjänsten godkänner du användningen av cookies. Dataskyddsutdrag. Integritetsdeklaration. Tillgänglighetsrapport.
Feedback om webbplatsen kan skickas till adressen: tuki@kuntarekry.fi eller form
Kuntarekry
FCG Finnish Consulting Group Ab
browser-warning-description